fredag 12. februar 2016

Silden er kommet, endelig!

Da har jeg endelig fått den vanligste arten jeg mangler på lista mi, fisken det er snakk om er sild.

Fikk beskjed på facebook av Raphael og Sebastian som var på tur i Dirdal, de hadde dratt opp masse småsild og brisling. Jeg lå hjemme med krystallsyken, så timingen var temmelig rævva.

Hadde meg en tur inn til Dirdal på søndag, men da blåste det 12m/s og regna/haglet konstant. Eneste som kom opp hos meg denne kvelden var en Brisling.

Det skulle gå 3 dager før jeg reiste inn igjen, denne gangen var det meldt 1 m/s og blå/svart himmel.
Kom over stimen nesten med en gang vi kom ut, så det tok ikke lang tid før jeg dro opp både brisling og sild.
Synd at silden var såpass liten, men nå er ihvertfall arten krysst av.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar