torsdag 16. august 2012

Tørrflue fiske i ett lite hemmelig myrvann

Då har eg vært ute og luftet det nye flueutstyret eg kjøpte for ett par uker siden.
Tok turen til ett lite "myrvann" i området her. Vannet skuffet ikke! Masse liv og vak hele tiden, og ganske pen fisk og. Hadde me meg en kompis som fikk fiske mesteparten av tiden, eg koste meg med speilreflekskameraet og GoProen for å dokumentere det hele.
Thomas fikk raskt en 300-400 grams ørret på tørrflue, veldig visuellt og spennende fiske!
Det var mye pen fisk som vaket rundt hele vannet
Thomas fikser på vakende fisk
Og der satt dagens første fisk
Pen brunørret på 300-400 gram
Det var myr rundt hele vannet, kjekt!!!


Etter Thomas fikk fisk så var det min tur.
Jeg misset på en ørret som tok fluen, litt for sen med stangen. Like etterpå så tok en pen ørret fluen mens jeg stripet den litt i vannflaten, den gikk uheldigvis rett inn i vannliljene og kjørte seg fast, fortommen røyk :(
Vi fisket ett par timer til, men vi fikk desverre ikke flere fisk.
Neste gang tar vi med bellyboat, følg med videre :)

1 kommentar:

  1. Meget bra blogginnlegg :) Thomas virker som en skikkelig awesome type!

    SvarSlett