mandag 10. september 2012

Bjerkreim 09.09.2012

Vi begynner å nærme oss sesongslutt og panikken begynner å bre seg.
Snart slutt på galskapen og eg kan endelig slappe av igjen og gå over til å jakte på flere arter med god sammvittighet.

Planen var egentlig å avslutte sesongen denne dagen, men etter dagens resultat er ikke dette aktuellt.
Jeg mistet 3 av 4 fisk, og fikk opp den aller minste, en liten laks på rett under kiloen.

Forbanna surt og veldig ergelig å se tilbake på. den første eg mistet var en ny potensiell pers og, den gikk sakte mot strømmen og eg klarte ikke holde den igjen, den hadde tikke travelt og bare tokket oppover elven med meg på slep. så røyk det. SURT!!!!

Fisk nummer to fikk eg 2-3 kast etter den første og den fikk eg kontroll på temmelig kjappt, men også denne ville ikke være med helt opp, kroken glapp krokfeste og fisken fikk friheten tilbake. Longline release.

Kjetil som var med meg denne dagen var dyktigere enn meg i dag og han fikk hilse på en laks på hele 4,46 kilo. Gammle persen hans er på 2,4 så denne var meget velkommen.
3 laks på 3 turer for han nå, ikke verst det!
Fin laks på 4,46 kilo, litt brun, mendet må man regne med i September.

Jeg måtte ha meg en trøstebruger på Esso i Vikeså og pleie stoltheten litt.
Det blir en tur til på meg, jeg klarer ikke å slå meg til ro med ett slikt ressultat på årets siste tur.

Ble også en liten filmsnutt ifra dagens tur, enjoy :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar