torsdag 15. august 2013

Jakten på nye 4 nye arter i 2013

Har jo dratt en del nye arter i år, 37 nye på listen min så langt.
har ett mål om å nå 80 arter i år, så her må det fiskes mer.

Har en liten anelse om hva jeg skal prøve meg etter, men når eg gikk gjennom listen over arter som er tatt av fiskere som har artslisten sin på fiskersiden.no sitt forum så fikk jeg en liten pekepinne på hva jeg burde fiske etter og hvor vanlig det faktisk er å få arten.
Tok ikke med arter det er tatt 5 stk eller mindre av, men alikevel ble listen ganske lang.
38 arter lang faktisk.
Hele listen kan leses her: http://www.fiskersiden.no/forum/index.php/topic/66662-fiskersidens-artsliste-hvor-mange-arter-har-vi/

Mangler som sagt 4 arter for å nå målet og jeg har sett meg ut følgende arter som er mulig og er forholdsvis lette å få i området mitt.
Fjesing, Gapeflyndre, Blålange og Piggskate. Dukker kanskje opp en bonusart i mitt fiske etter disse :)
Det er lov å håpe 

 
Artsnavn Antall oppføringer
Sild 79
Vederbuk 77
Taggmakrell 72
Brasme 69
Fjesing 68
Lysing 60
Uer 60
Gjørs 58
Lake 56
Piggskate 56
Regnbueørret 56
Gapeflyndre 53
Asp 43
Kolmule 43
Vassild 38
Glassvar 37
Blåkjeft 34
Havmus 34
Rødknurr 33
Småflekket rødhai 31
Havabbor 30
Blålange 29
Leirkutling 28
Grundling 25
Havål 25
Nipigget stingsild 23
Breiflabb 18
Storsil 16
Spisskate 15
Skjeggtorsk 13
Slettvar 13
Hvitfinnet steinulke 12
Krøkle 11
Småsil 10
Mora 8
Tunge 8
Canadarøye 7
Stor kantnål 6

2 kommentarer:

  1. Ser att du mangler glassvar. Seriøst? Den bør du fikse lett i løpet av høsten ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. off, eg mangle mange "lette" arter. Glassvar og gapeflyndre skal det fiskes etter på lørdag hvis alt går etter planen :)

      Slett