mandag 2. juni 2014

Art nr 85, Glasskutling

Noen ganger er det latterlig lett!

Målet i går var egentlig 5trådet tangbrosme (igjen), Karleif hadde sett ett par stk kvelden før og jeg hadde troen på at dette kunne være kvelden da jeg endelig skulle få den arten som er så utrolig kjedelig å fiske etter.

Karleif skulle fiske på glasskutling, noe som jeg ikke helt så vitsen med å prøve på, disse har jeg fisket på mange ganger tidligere og de har ikke vist noe interesse for krok eller agn.

Omtrent 1 minutt etter karleif hadde begynnt så kom det ett høyt YES fra Karleif.
Glasskutlingen lå og sprellte på bryggen, lett!

eg sprang bort og kasta uti en 32 krok agnet med litt mysis, og det tok ikke mange sekundene før arten satt på hos meg og.

Hva skjedde nå!? plutselig var hele stimen på jakt og jeg dro opp en til bare for å være sikker på at det ikke var renspikka flaks

5trådet tangbrosme ble det ingenting av, men å krysse av glasskutling på artslisten smaker godt det og :)

Glemte selvfølgelig fiskene i bilen, så de ble ikke veid før i dag morges, da var de temmelig uttørka, så vekten var nok noe høyere i går kveld.



2 stk glasskutlinger

0,78 gram var den største etter 6 timer i varm bil


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar